agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Monday, February 21, 2011

nampak macam ujan. rasa macam ujan. sejuk. macam ujan. MEMANG UJAN !

besh bila dengar angin tiup kencang.
bila pokok bagai nak tumbang.
bila naik motor angin tiup,
terhuyung-hayang.


bila habuk masuk ke mata.
bila semua orang kecoh sini sana.
bila orang tutup kedai,
xnak kena bencana.


bila aku duduk termenung.
bila hari makin mendung.
bila aku kering idea nak wat karangan,
NAK UJAN LAA !


wahahaha.. sempat pulak aku buat 2 rangkap panir (pantun + syair) yang merepek tu..
huhuhu... besh kan bila hujan.. terasa sunyi je.. mungkin sebab xde bunyik moto. xde orang bakar sampah. udara jadi segar. semua kedengaran bunyi air jatuh ke atap.


cuba korang tengok keluar tingkap rumah korang. mungkin yang korang nampak pokok bunga, pokok rambutan, kucing, moto dan sebagainya. tapi bila aku selak je langsir bilik aku, tesergam indah bukit belacan kot yang menjadi halwa mata aku setiap hari. memang cantik sangat. aku rasa, xjumpa laa kat mana2 rumah yang aku penah huni sebelum ni yang dihias dengan pemandangan cantik macam kat bilik aku. mungkin laa ade sekali kat rumah akak aku, bukak je tingkap nampak KLCC. tapi kan.. tu bukan nature. xbesh.. wahahha...


ni ade gambar yang aku tangkap masa hujan tadi :)


nothing to show. just rain drop.
i hope you like my editing lah.. aku xde kamera DSLR pun.. teringin sangat. kamera kompek berumur da nak dekat 8 taun pun jadi laa.. hehehe.. ^_^

No comments: