agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Sunday, August 15, 2010

My beloved supermoto.... hahaha.. (lebih kurang lee)

Nama : Nouvo S
Nama Parent : Yamaha
Umur : 2 tahun 2 bulan
Tarikh lahir : 7 Julai 2008

inilah sebenarnya biodata moto kesayangan gue...hehehe.. NOTE : SAYE BUKAN MAT REMPIT EA...

huhuhu...moto ni da lame dalam keluarga aku tapi aku mula ambil berat pasal die bila ayah suro aku jage die elok2 sebab ayah nak bagi aku kemudahan nak pegi sekolah. sayang sangat2 kat moto aku nie tapi sayangnye satu kejadian yang paling tidak diingini jadi kat aku. masa tu baru pakai tongkat RIDER baru. agak tegak n xbrape stabil. tengah aku park kat tepi padang (atas jalan raya lagi), moto aku tiba2 berjalan ke depan tanpa sesiapa yang usik pon. memandangkan tongkat da tegak moto aku pon rebah ke sebelah kiri kalau dilihat dari belakang. sedih sangat2 time tu sebab brake lever kiri da bengkok gile2, firing kiri da tergores dalam gile, footrest kiri calar sikit. yang len xde pape. mungkin nampak benda remeh tapi bayangkan laa kalau awek atau pakwe korang terluka secara zahir laa..kalau terluka perasaan lain lee. mesti korang pon tumpang sedih kan.

aku mase moto aku ni tumbang aku berlari bagai nak gile n sampai2 je aku terus angkat moto aku. sedih bile tengok kerosakan yang jadi. tapi xpelaa kan. nak buat macam mana. bak kata orang, moto kalo calar sikit tu tanda moto da akil baligh.hahahaha.. aku reka je tuu... balik rumah tu aku bagaikan orang MEROYAN bila pikirkan sorang2 pasal ape yang da jadi. huhuhu...I LUV U MOTO !!!

No comments: