agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Monday, August 30, 2010

Yela.. xpe laa.. sabar ea azim !

hmmmm.. cmne nak aku cerikan nie
nape bulu roma aku meremang nie??
nape kadang2 aku jadi sedih ea??
nape??
nape??

ntah laa...
banyak sangat masalah aku skunk nie...
buat itu xkena buat ini xkena..
tapi orang cakap biasa laa tu..
orang tengah remaja...
tah laa
nape ek..
skunk nie gurauan aku menikam aku balik...
mungkin gurauan tu kasar..
tapi x bagi aku
aku paham perasaan dorang
tapi mungkin dorang xpaham perasaan aku..
tah laa
nape ek???

bila kadang2 duduk kat bilik....
naseb baik bilik aku ade pemandangan terbaik..huhuhu
bila duduk termenung..
hati jadi sunyi...
nape ek???
mungkin bila aku perlukan seseorang dalam hidup...
mesti ada halangan.
mesti ade somebody yang akan buat benda tu xtercapai..
nape ek???
nape skunk nie rase macam down sangat2...
nape??
mungkin semua tu salah aku...
xcorak dunia remaja aku betol2..
aku sesat kot dalam dunia nie...
tah laa..
xde siapa pon yang boleh bagi aku panduan..
xde siapa pon yang boleh bagi agu tunjuk ajar..
jalan kebenaran..
nape Allah bagi cabaran ni kat aku??
nape dia lahirkan aku jadi anak bongsu yang jaraknya 10 tahun lagi muda dari abang atas aku??
nape??
nape bile skarang nie...
aku selalu ade masalah??
masalah itu ini...
hidup macam xpenah tenteram...
mesti tiap2 hari kepala aku serabut sangat2

bila pergi sekolah...
aku pergi sorang2...
bila balik sekolah...
aku balik sorang2 atopon dengan member...
bila sampai rumah...
bukak je pintu depan...
sunyi...
xde sape2 kat dalam rumah...
rumah tu macam sayup jee
hanya terdengar bunyi angin..
nape hidup aku xceria??
penah aku cakap kat member sekelas...
aku sayang sangat2 kat kawan aku..
sebab dorang laa penyeeri hidup aku
aku xde adik
juz ade abang n akak
xde sape yang aku bole wat teman kalau2 aku boring
xde sape yang aku bole buat sekeh2 kalau aku bengang
ntah laa...
sabar ye azim...
Allah xkan bagi ujian pada hambanya yang xmampu hadapi ujian Nya
kalau Allah bagi aku ujian ni...
tandanya aku boleh tempuhi..
hanya iman dan takwa yang menentukan kejayaan aku...

azim...
ko kan da besar...
ni baru sedikit
banyak lagi yang kau perlu tempuhi lepas ni...
hidup ini hanya diumpamakan hanyalah seperti satu tarikan nafas...
cukup singkat...
tabahkan hati taww !
i know you can do it !
chaiyoook azim !

No comments: