agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Thursday, October 7, 2010

Kalau diri ini tiada cinta...

Bismillah arrahman arrahim
apa akan jadik kalau hidup nie xde cinta??
ape yang akan berubah berbanding dengan apa yang ade sekarang nie....

hidup ni warna-warni sebab ade cinta
hidup nie bahagia sebab ade cinta
cinta itu buta
xkenal usia, pangkat, darjat mahupon rupa..

orang tu bole hiris tangan die sebab cinta
orang tu boleh minum racun sebab cinta
cinta tu boleh menyesatkan
cinta tu boleh merosakkan
tapi semua itu bergantung kepada cara kita melayari bahtera cinta kita..

remaja....
memang usia gatai nak bercinta..
tapi ramai yang sesat
sebab diorang xde pegangan yang kuat dengan agama..
ramai jadi IBU sebab cinta
tapi bukan ibu yang dari cara yang baik
astaghfirullah
Iman
Iman
Iman

xdinafikan..
aku pon still dalam percintaan
tapi hendaklah aku berusaha untuk mencapai cinta yang dirahmati allah
seperti cinta nabi Muhammad kepada umatnya...
itu yang aku cari terhadap insan yang bernama Nadirah ini...
aku akan memimpinnya
biar aku bercerai tulang sekalipon
tapi aku ingin memimpinnya kejalan yang
dimana aku dan dia akan bahagia selamanya...
itu yang ku harap.. -_-
Amin

1 comment:

Raihana Ramli said...

salam....nice blog...honestly dah byk kali sy bca post ni...ntah la...sy suka sgt post ni...hurmm..felik2 ^_^