agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Saturday, October 2, 2010

Hidup aku dengan moto ::NOUVO::

bila aku sunyi, bunyi ekjos die menemani sunyi ku.. bila ku bosan, aku bersiar-siar dengannya. bila dia kotor.. kite mandi same2.. hahaha

cheh..xromantik langsong... pe laaa.. hahahaaha... tu laa die motot gue... bapak die nama yamaha, die namenye NOUVO.. ntah bape banyak kali da aku wat post pasal moto.. hehehe.. tah laa... fanatik sangat kot.. ngeeeee... tapi tu laa hakikatnya.. aku memang da xley pisah ngan moto aku da....mungkin jugak satu hari nanti aku akan berpisah gak ngan moto.. mungkin satu hari nanti aku akan menumpukan mata aku kat benda lain macam study aku n ape sume... tapi mesti aku akan ingat yang aku penah sayang kat moto ni lebih daripada segalanya...

ntah laa.. dulu aku pelik.. kenapa seseorang individu tu sanggup berhabis apa saja demi minatnya.. contohnya, orang yang minat golf, dorang xkesah berhabis duet banyak mana pon asalkan dorang dapat ape yang dorang nak.. dulu aku pelik... skarang aku da faham kenapa.. sebab semua disebabkan minat... minat tu yang menjana pemikiran seseorang tu lebih dari apa yang kita rasa kita mampu capai.. sebab apa.. sebab kita minat..

senang cakap laa.. 2 je minat aku sekarang nie.. MOTO, GAME ! itu memang minat  aku yang paling ketara sekali dalam hidup aku... mungkin ade yang bace post ni akan bukak mulot.. BELAJO XMINAT KEE ??? (selalu sangat daa) bukan xminat belajar... MINAT LAAA ! tapi minat tu xdapat menandingi minat aku kat 2 benda nie... sebab macam golfer tu laa.. aku skarang sanggup berhabis untuk minat aku....
\
betol ke ape yang aku buat nie???
ntah laa.. pening kepala aku memikirkannya... tapi kan? adakah benda yang aku buat tu benda yang -ve?? benda tu menjatuhkan maruah kee??? memang laa game tu dari segi penjagaan masa merupakan seburuk-buruk aktiviti.. tapi main game pon banyak faedah jugak apee.. dapat menambah kecekapan koordinasi tangan dan mata.. meningkatkan respon terhadap kecemasan n what not.. ape sume... macam tu laa... moto?? selain dari orang tengok moto n cakap "WWWOOOOOOO ! KACHAK MOTO !!", rasenye xde faedah yang lain.. tapi itu tetap kepuasan bagiku....hehehe

baru-baru ni ataupon senang cakap laaa, hari jumaat a.k.a semalam, aku baru je rendahkan fork kat moto aku tu... rendahkan fork??? ape tu?? garpu?? what?? mepek ke ape?? fork tu bahase lainnye, absorber yang depan tu... potong?? gile ke ape??

hahaha.. xde.. bukan potong.. aku hanya modified T Arm yang pegang absorber tu supaya absorber tu bebas bergerak keatas kebawah bila skrunya dibukak.. sebab kalau xdimodified, akan ada satu locking mechanism yang hanyelaa besi yang bercantum yang memegang absorber tu.. so xley bergerak laa absorber tu... cara mod?? senang je.. hantar kedai. jerit "SAYE NAK POTONG FORK !!!!" pastu blah.. balik bayar... hehehe... no laa.. secara manualnya.. kena bukan laa dulu coverset yang precious sangat tu... hehehe.. pastu kite akan grind atau canai t arm tu supaya lock tu dapat dibebaskan... haaa... siap jee... bole la kite adjust brape tinggi mau tarik

so aku biarkan pomen tu wat standed tarik satu inci.. bole go sampai 1.5 -2 inci tapi kena betol2 slow dekat bonggol sebab takot hancur berderai cover set aku terhentak nanti.. hehehe.... tu laa antara kelemahan potong fork nie... satu lagii... disebabkan absorber aku da terjojol keatas, kepala absorber tu da berlaga dengan chasi so skarang aku da xley nak kunci hendar bak kate orang melayu... hahaha... so keselamatan ketika parking tu perlu diganti dengan pemakaian FORK LOCK.. alaa.. fork lock nie batang besi yang melintang masuk ke rim tuu laaa.. haaa... kan senang.. tapi sayangnya aku kena tukar balik pakai brake disc standed dulu sebelum bole masuk fork lock nie sebab aku disc tu da besar sangat sampai xde tempat nak jolok da.. hehehe...

waaaa ! korang paham ke ape yang aku menggomel nie?? xpaham xpe... hehehe.. xde masalah.. col mee oke.. hahahahaha.... 1800-88-8888.. kalo ade orang angkat cakap nak buat appointment.. hehehe.. GILA !!?? tu la jawapan dari operator tu.. KOT ADE OPERATOR.. hehehe... k la korang.. selamat menyambut hari2 yang mendatang.. terus ceria dengan MINAT korang k.. bye.. wassalam.. >_O

1 comment:

Lisa Noorsiah Rahim said...

truskn mnat azim...tpi yg pnting bjak membahagikn msa antara study n mnat...ok good luck