agak2 sape laa yang tengah bukak nie =.=

Wednesday, December 29, 2010

En Route To Becoming A Pilot

xde kena mengena pon
assalmaualaikum wat readers.. hehehe.. mungkin bole wish selamat tahun 2011 kot sebab lagi berapa hari dan jam je sebelum tahun 2011... oke lah.. jom kita ke tajuk atas tu  ^ ^ ^ 'En Route To Becoming A Pilot'

time ni baru masuk.. sume bluuuurrrr je.. 2 yang pakai baju biru tu pon pilot gak :)
oke.. apekah yang aku maksudkan tentang 'En Route To Becoming A Pilot'... huhuhu.. oke laa.. senang cerita semalam 28.12.2010 aku pergi satu seminar kerjaya dekat Asrama Felda Semai Bakti dekat Taman Keramat rasenye laa.. huhuhu.. aku bukan taw sangat =.= beshhhhh woooo.. ahahahhaa.. sebab ape? kite belajar untuk jadi pilot dekat sana.. yela.. memang laa kitorang xbawak kapal terbang real tapi cukup laa sekadar main game tentang kapal terbang... TAPI !!! main game pon, ataupon simulation pon bukannya pakai keyboard atau joystick ea. hahaha.. tapi pakai real instrument dalam kapal terbang okay... hahaha..

nampak susah tapi senang je :)
macam2 la yang diorang cerita kat kitorang semalam.. salah satunya ape yang diorang belajar dekat MFA (Malaysian Flying Academy).. dorang cerita la pengalaman dorang mase terbang.. gaji.. steward dan stewardess yang sentiasa mengepit tu.. hehehe.. terus jadi lagi menarik... paling best masa kitorang bawak simulation.. masa tu memang kita dapat rasa macam kita bawak kapal terbang.. segala tanggungjawab nak bawak beratus2 passenger (bagi commercial pilot laa) tu macam terasa dekat kujung jari je sebab kita pon nak selamatnya nyawa sendiri... huhuhu...

nampak x keseriusan aku?? hahahaha.. tu abang Haziq. die pon pilot gak :)

semalam, aku antara yang paling first take off... maksudnya paling awal terbang la.. yang lain still terhegeh-hegeh lagi... huhuhu... pastu aku laa yang first landing dengan selamat.. tapi rasenye aku dapat jadi cmtu disebabkan sorang abang haziq pilot ni yang menjadi instructor aku.. huhuhu...

heli plak :)

memang best gile bile die start bukak cerita pasal GAJI !! hahaha... oke.. starting punye gaji 10k dan lebih... waaaaa... kalo kite da otai da ade banyak FLIGHT HOUR dalam tangan lagi laaa mahal.. bole naik jadi 40k SEBULAN... wahhh.. makan tido memanjang.. huhuhu... bile dorang cerita pulak pasal peluang pekerjaan yang dah tersedia oleh MAS dan lain-lain terus aku jadi minat nak menceburi bidang piloting ni... huhuhu...

me with Haziq
waahahahahaa.. FLY TO SEOUL ! hahaha
cakap saja xde guna.. kite bagi tengok gambar k.. hehehe

SERONOK !!!
prrroooonggggg ! konaa kirii !!! prrroooooonnngggg ~! naik dengan speed 180 knot ! prrroooooonnnngggg ! hahaha berangan
hahhaa.. langgar peraturan is good :)
hehei
wassalam :)
harap enjoy... :P
n doakan aku jadi pilot satu hari nanti :)
AMIN !!!

1 comment:

wander said...

jadila piLot berjaye ye dek!~ huhu